NZDM – klub Maják

NZDM – klub Maják

Nízkoprahové zařízení pro děti a mládež – Klub Maják

 

POSLÁNÍ:

Naši službu poskytujeme prostřednictvím klubů Maják (od 6-15 let) a Labyrint (od 15-26 let), kde nabízíme bezpečný prostor pro trávení volného času. Prostřednictvím organizovaných aktivit a programů usilujeme o pozitivní změny ve způsobu života dětí a mládeže a snažíme se předcházet jejich sociálnímu vyloučení.Nabízíme pomoc s přípravou do školy, výtvarné, sportovní a hudební činnosti, besedy, preventivní programy, výlety, přístup na počítač a internet.

 

CÍLE SLUŽBY:

Cílem služby je snížit rizika spojená s dětstvím a dospíváním související se způsobem života prostřednictvím těchto kroků:

  • předávání zásad slušného chování a základních hygienických návyků
  • vedení k zodpovědnému přístupu k plnění školních povinností
  • podpory při zvládání těžkých životních situací
  • nabízení možnosti smysluplného trávení volného času
  • vedení k samostatností a zodpovědnému přístupu k životu a ke svému zdraví
  • podpory při hledání zaměstnání
  • vedení k zodpovědnému přístupu k plnění pracovních povinností

 

OKRUH OSOB

Kluby Maják a Labyrint jsou nízkoprahovým zařízením pro děti a mládež ve věku 6–26 let z Krnova a jeho nejbližšího okolí, kteří se mohou ocitnout v obtížných životních situacích.

Obtížnými životními situacemi rozumíme:

  • problémy v rodině (rozchod, rozvod, časté stěhování, nezájem rodičů),
  • problémy ve škole (násilí, šikana, záškoláctví, špatný prospěch, konflikty s učiteli),
  • problémy v mezilidských vtazích (s kamarády, v lásce, předčasné sexuální zkušenosti, šikana, nemá si s kým popovídat),
  • ohrožení vyloučením ze společnosti (nedostatek financí, diskriminace, šikana, kriminalita, násilí, rasismus, vandalismus),
  • problémy se závislostí (alkohol, drogy, cigarety),
  • problémy s hledáním uplatnění, nalezením zaměstnání.

Služby neposkytujeme dětem a mládeži, kteří nejsou schopni sebeobsluhy v bariérovém prostředí a těm, kteří se do programu nedokáží zapojit z důvodu svého zdravotního omezení sami, ani s pomocí svého asistenta.

 

KAPACITA

Maximální kapacita klubu MAJÁK (maximální počet uživatelů za rok):
Maximální kapacita, která vychází zejména z personálního zajištění služby, je stanovena na 80 uživatelů služby ročně.

Okamžitá kapacita klubu MAJÁK (maximální kapacita v daném okamžiku):
Okamžitá kapacita vychází zejména z materiálně technického zajištění služby a také personálního zajištění. Okamžitá kapacita je stanovena takto: 16 dětí na klubu (8 na jednoho pracovníka). Na individuální práci a doučování 1-4 děti (podle charakteru činnosti).

 

ZÁSADY POSKYTOVANÉ SLUŽBY

  • Bezplatnost – základní služba je poskytována zdarma.
  • Anonymita – uživatelé nejsou povinni pro čerpání základních služeb uvádět osobní údaje.
  • Dobrovolnost – uživatelé mají možnost dobrovolně přijít a odejít z klubu a dobrovolně se zapojovat do činností a aktivit.
  • Respekt – respektujeme jedinečnost každého uživatele.
  • Ochota – pracovníci jsou ochotni uživatelům naslouchat, pomáhat a radit.
  • Důvěra – pracovníci zachovají mlčenlivost, snaží se navázat s uživateli vzájemnou důvěru.
  • Vlídnost – pracovníci mají k uživatelům vlídný a trpělivý přístup.
  • Druhá šance – pracovníci uživatelům pomáhají i přes jejich opakovaná selhání.

Pracovní postupy a pravidla k základním činnostem v NZDM jsou uvedeny v Metodice práce NZDM a jsou součástí interních směrnic.

 

PRAVIDLA PRO OCHRANU OSOB PŘED PŘEDSUDKY A NEGATIVNÍM HODNOCENÍM, KE KTRÉMU BY MOHLO DOJÍT V DŮSLEDKU POSKYTOVÁNÍ SOCIÁLNÍ SLUŽBY

S našimi uživateli může společnost spojovat tyto předsudky:

1. Armáda spásy poskytuje své služby pouze bezdomovcům a Romům.

Informujeme veřejnost o činnosti naší služby a o tom, komu je určena, v letácích, článcích pro tisk, na Dni otevřených dveří, na webových stránkách a na různých veřejných akcích. Povědomí o naší službě se zvyšuje také zapojením dobrovolníků a rovněž studentů středních a vysokých škol, kteří zde vykonávají odbornou praxi.

2. Na naše uživatele je často společností nahlíženo všeobecně negativně, zejména pak jako na děti a mládež, kteří kradou, lžou a nechodí do školy

Podporujeme děti v aktivitách, které je možno prezentovat na veřejnosti (např. vystoupení, výrobky). Pozitivním přístupem k uživatelům a jednáním bez předsudků se snažíme jít společnosti příkladem a nepřispívat tak svým chováním k negativnímu nahlížení společnosti na tyto děti.

 

UPLATŇOVÁNÍ VLASTNÍ VŮLE

  • Uživatel může přijít a odejít kdykoliv – pokud není naplněna okamžitá kapacita klubu. Vstupní dveře jsou pořád otevřené.
  • Uživatel má možnost vybrat si aktivitu – na začátku volnočasových aktivit seznámí pracovník uživatele s aktivitami dne, do kterých se uživatel může nebo nemusí zapojit.

Pokud probíhá organizovaná aktivita a uživatel se ji nechce zúčastnit, může zůstat v klubu a aktivitu nenarušovat nebo přijít později.

  • Uživatel může navrhnout program – pracovník posoudí, zda je program možné realizovat okamžitě nebo v nějakém z následujících klubů a posoudí zda jsou pro realizaci programu dostatečné technické a personální možnosti.
  • Uživatel si může vybrat klíčového pracovníka – s dítětem pracuje automaticky pracovník, který je přítomen na klubu, ale pokud chce uživatel řešit svůj problém s jiným pracovníkem, je to možné.
  • Uživatel se může rozhodnout, kdy ukončí službu – pokud se uživatel rozhodne ukončit službu z důvodu nezájmu o aktivity, přestane docházet na klub. Pokud uživatel dosáhne věku patnácti let, může se rozhodnout zda přejde do klubu Labyrint pro starší uživatele nebo zůstane v klubu Maják do dovršení šestnácti let.
  • Uživatel si může stěžovat – s postupem na podávání stížnosti je uživatel seznámen prostřednictvím směrnice D7.

 

Situace, kdy uživatel nemůže uplatnit vlastní vůli:

1. Uživatel nemůže svobodně odejít z aktivity, která se koná mimo prostory SKC – uživatel nemůže odejít z programu dříve, než bude oficiálně ukončen, pokud nemá písemný souhlas jeho zákonného zástupce. V případě, že již uživatel dosáhl plnoletosti, může z aktivity kdykoliv odejít.

2. Uživatel si nemůže vybrat sám aktivitu:

– V případě organizování společné aktivity (např. beseda, soutěž, výtvarná aktivita) jsou uživatelé nejpozději při příchodu do klubu seznámeni s konáním organizované aktivity a pokud se jí nechtějí zúčastnit, musí odejít.
– V případě, že to kapacita a personální možnosti neumožňují.

3. Uživatel je omezen při výběru klíčového pracovníka – klíčovým pracovníkem uživatele nemůže být osoba, která je s uživatelem v příbuzenském vztahu.

 

PROVOZNÍ DOBA, PROGRAM:

úterý 15:00 – 18:00 Mládež 11 – 15 let
středa 15:00 – 17:00 Děti 6 – 10 let
čtvrtek 15:00 – 17:00 Mládež 11 – 15 let
pátek 15:00 – 17:00 Děti 6 – 10 let

 

Pondělí – pátek od 14:00 – 15:00 otevřeno pro děti a mládež od 6-15 let jen pro individuální práci a pomoc s DÚ.

Úřední den sociálního pracovníka: čtvrtek  8:00 – 15:00

 

Kontakty

Adresa:
Armáda spásy
Opavská 26
794 01 Krnov

Jiří Loskot, ředitel
tel. 737 215 429
e-mail: jiri_loskot@czh.salvationarmy.org

Darina Vránová, DiS, koordinátorka sociálních služeb
tel. 773 770 213
e-mail: darina_vranova@armadaspasy.cz

Nízkoprahové zařízení pro děti a mládež

Klub Maják (6-15 let)
Magda Šnirchová
tel. 773 770 215
e-mail: klubmajak_kckrnov@armadaspasy.cz

Zpět na Sociální služby Krnov