Nabízí bezpečné místo k trávení volného času a individuální podporu při řešení osobních, rodinných nebo školních problémů pro děti a mládež vyrůstající v sociálně vyloučených lokalitách.

S čím „Ti“ můžeme poradit a pomoci je například
  • Hledáš nové kamarády?
  • Zažíváš nudu?
  • Trápí tě něco ve škole?
  • Chceš si s někým pokecat?
  • Máte v rodině neshody?
  • Cítíš se na všechno sám?
  • Trápí tě něco jiného?

Základní informace

Tel.: 773 770 479
E-mail: 8byE932k0_yk1~l7VX~k8_5-WlCk9i29g
Adresa: Ervěnická 1147, Jirkov, 431 11

Otevírací doba:

Jirkov, Ervěnická 1147:
Po: 12:00-18:00
Út: 12:00-18:00
St: 12:00-18:00
Čt: 12:00-18:00
Pá: 12:00-18:00

Jirkov, Školní 1727:
Po: 12:00 do 16:00

 

Poslání

Nízkoprahové zařízení zajišťuje nabídku společensky žádoucího naplnění volného času v bezpečném prostoru klubu pro děti a mládež ve věku od 6 do 18 let s omezenými příležitostmi a nabízí porozumění a pomoc v obtížné životní situaci. Uživateli je tato služba poskytována zdarma.

S čím „Ti“ můžeme poradit a pomoci je například

  • Hledáš nové kamarády?
  • Zažíváš nudu?
  • Trápí tě něco ve škole?
  • Chceš si s někým pokecat?
  • Máte v rodině neshody?
  • Cítíš se na všechno sám?
  • Trápí tě něco jiného?

Cílová skupina

Sociální služba Nízkoprahové zařízení pro děti a mládež Fontána je určena pro děti a mládež ve věku od 6 do 18 let s omezenými příležitostmi, které nemají a potřebují:

  • prostor pro vlastní aktivity,
  • přiměřený prostor pro plnění školních povinností,
  • podporu v nepříznivé životní situaci.

Základní obsah poskytované služby

Uživatelům poskytujeme podporu zejména v těchto oblastech:

1) výchovné, vzdělávací a aktivizační činnosti:

  • zajištění podmínek pro společensky přijatelné volnočasové aktivity (klub je vybaven místností pro kreativní činnosti, společenskou místností a zahradou před klubem),
  • pracovně výchovná činnost s dětmi (v klubu jsou realizovány kreativní činnosti, kroužek čtení a tancování, roční klubový časopis),
  • nácvik a upevňování motorických, psychických a sociálních schopností a dovedností (předškolní příprava, řečových cvičení),
  • zajištění podmínek pro přiměřené vzdělávání (pomoc s přípravou do školy, klidný prostor pro její realizaci a možnost zapůjčení školních pomůcek).

2) zprostředkování kontaktu se společenským prostředím:

  • aktivity umožňující lepší orientaci ve vztazích odehrávajících se ve společenském prostředí (návštěva knihovny, poznávací vycházky do města a okolí, realizace výletů, společenské akce).

3) sociálně terapeutické činnosti:

  • socioterapeutické činnosti, jejichž poskytování vede k rozvoji nebo udržení osobních a sociálních schopností a dovedností podporujících sociální začleňování osob (v klubu probíhají besedy a přednášky na různé témata, individuální rozhovory s uživatelem, před vstupem do klubu máme záhon s bylinami).

4) pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí:

  • pomoc při vyřizování běžných záležitostí (pomoc s doporučením vhodné školy, vyplnění přihlášky),
  • pomoc při obnovení nebo upevnění kontaktu s rodinou a pomoc a podpora při dalších aktivitách podporujících sociální začleňování osob (pracovník klubu jako prostředník při zlepšení sourozeneckých vztahů).

5) další, doplňkové poskytované služby:

  • nabídka křesťanských programů.

Zásady

  1. Zásada nízkoprahovosti – uživatel má právo zůstat v anonymitě. Pracovníci potřebují znát pouze jméno, příp. přezdívku a rok narození uživatele. Uživatel není povinen zapojit se do nabízených aktivit.
  2. Zásada individuálního přístupu – každý je pro nás jedinečný, respektujeme, že každý je jiný a podle toho postupujeme.
  3. Zásada respektu vlastní vůli uživatele – každý uživatel si v konkrétní situaci sám volí způsob řešení své situace. Zaměstnanci uživateli, navrhují nebo doporučují možná řešení s tím, že jej upozorní na případné důsledky jeho jednání. Zaměstnanci respektují právo volby v případě, že to provozní podmínky poskytované služby umožňují.
  4. Zásada nediskriminačního přístupu – ke každému uživateli přistupujeme stejně a to bez ohledu na barvu pleti, pohlaví, náboženství, rodinného vztahu.
  5. Zásada týmové spolupráce – důraz je kladen na vzdělávání zaměstnanců v přímé péči, vzájemnou komunikaci (sdílení informací), koordinaci práce, pravidelné porady a jednotný pracovní postup.
  6. Zásada křesťanského přístupu – v této oblasti se řídíme stanovenými zásadami v rámci etického kodexu Armády spásy.

Kontakty

Sociální pracovníci:
Mgr. Jan Kozel
jan.kozel@armadaspasy.cz

 

Mgr. Lenka Brhel Koťátková
773 770 287
lenka.brhel.kotatkova@armadaspasy.cz

 

Pracovníci v sociálních službách:
Petra Astalošová
775 880 096
petra.astalosova@armadaspasy.cz

 

Bc. Zuzana Duchková
zuzana.duchkova@armadaspasy.cz

vedoucí přímé práce:
Miluše Sedláková DiS.
773 770 479
miluse.sedlakova@armadaspasy.cz