S čím „Ti“ můžeme poradit a pomoci je například
-
Hledáš nové kamarády?
-
Zažíváš nudu?
-
Trápí tě něco ve škole?
-
Chceš si s někým pokecat?
-
Máte v rodině neshody?
-
Cítíš se na všechno sám?
-
Trápí tě něco jiného?
Poslání
Nízkoprahové zařízení zajišťuje nabídku společensky žádoucího naplnění volného času v bezpečném prostoru klubu pro děti a mládež ve věku od 6 do 18 let s omezenými příležitostmi a nabízí porozumění a pomoc v obtížné životní situaci. Uživateli je tato služba poskytována zdarma.
Cíle
Cílem služby je snížit rizika související s negativními vlivy prostředí, a to prostřednictvím této nabídky:
- pomoc s přípravou do školy,
- volnočasové aktivity (sportovní a taneční aktivity, výtvarné aktivity, vaření, internet, výlety),
- poskytovat této cílové skupině individuální pomoc, podporu a bezpečný prostor se zaměřením na prevenci sociálních rizik,
- poskytnutí kontaktu s přirozeným prostředím,
- rozvíjení schopností, dovedností a znalostí uživatelů,
- pomoc při řešení obtížných životních situací (např. šikana, vztahy v rodině, problémy se školou),
- preventivní aktivity (přednášky, besedy, poskytnutí informací apod.),
-
základní sociální poradenství.
Cílová skupina
Sociální služba Nízkoprahové zařízení pro děti a mládež Fontána je určena pro děti a mládež ve věku od 6 do 18 let s omezenými příležitostmi, které nemají a potřebují:
- prostor pro vlastní aktivity,
- přiměřený prostor pro plnění školních povinností,
- podporu v nepříznivé životní situaci.
Základní obsah poskytované služby
Uživatelům poskytujeme podporu zejména v těchto oblastech:
1) výchovné, vzdělávací a aktivizační činnosti:
- zajištění podmínek pro společensky přijatelné volnočasové aktivity (klub je vybaven místností pro kreativní činnosti, společenskou místností a zahradou před klubem),
- pracovně výchovná činnost s dětmi (v klubu jsou realizovány kreativní činnosti, kroužek čtení a tancování, roční klubový časopis),
- nácvik a upevňování motorických, psychických a sociálních schopností a dovedností (předškolní příprava, řečových cvičení),
- zajištění podmínek pro přiměřené vzdělávání (pomoc s přípravou do školy, klidný prostor pro její realizaci a možnost zapůjčení školních pomůcek).
2) zprostředkování kontaktu se společenským prostředím:
- aktivity umožňující lepší orientaci ve vztazích odehrávajících se ve společenském prostředí (návštěva knihovny, poznávací vycházky do města a okolí, realizace výletů, společenské akce).
3) sociálně terapeutické činnosti:
- socioterapeutické činnosti, jejichž poskytování vede k rozvoji nebo udržení osobních a sociálních schopností a dovedností podporujících sociální začleňování osob (v klubu probíhají besedy a přednášky na různé témata, individuální rozhovory s uživatelem, před vstupem do klubu máme záhon s bylinami).
4) pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí:
- pomoc při vyřizování běžných záležitostí (pomoc s doporučením vhodné školy, vyplnění přihlášky),
- pomoc při obnovení nebo upevnění kontaktu s rodinou a pomoc a podpora při dalších aktivitách podporujících sociální začleňování osob (pracovník klubu jako prostředník při zlepšení sourozeneckých vztahů).
5) další, doplňkové poskytované služby:
- nabídka křesťanských programů.
Provozní doba
Jirkov, Ervěnická 1147:
Po: 12:00-19:00
Út: 12:00-18:00
St: 12:00-19:00
Čt: 12:00-18:00
Pá: 12:00-18:00
Jirkov, Školní 1727:
Po: 12:00 do 16:00
Základní zásady při poskytování služby
- Zásada nízkoprahovosti – uživatel má právo zůstat v anonymitě. Pracovníci potřebují znát pouze jméno, příp. přezdívku a rok narození uživatele. Uživatel není povinen zapojit se do nabízených aktivit.
- Zásada individuálního přístupu – každý je pro nás jedinečný, respektujeme, že každý je jiný a podle toho postupujeme.
- Zásada respektu vlastní vůli uživatele – každý uživatel si v konkrétní situaci sám volí způsob řešení své situace. Zaměstnanci uživateli, navrhují nebo doporučují možná řešení s tím, že jej upozorní na případné důsledky jeho jednání. Zaměstnanci respektují právo volby v případě, že to provozní podmínky poskytované služby umožňují.
- Zásada nediskriminačního přístupu – ke každému uživateli přistupujeme stejně a to bez ohledu na barvu pleti, pohlaví, náboženství, rodinného vztahu.
- Zásada týmové spolupráce – důraz je kladen na vzdělávání zaměstnanců v přímé péči, vzájemnou komunikaci (sdílení informací), koordinaci práce, pravidelné porady a jednotný pracovní postup.
- Zásada křesťanského přístupu – v této oblasti se řídíme stanovenými zásadami v rámci etického kodexu Armády spásy.
Ochrana osobních údajů
Kontakty
Jirkov, Ervěnická 1147
Jirkov, Školní 1727
Sociální pracovníci:
Mgr. Jan Kozel, jan.kozel@armadaspasy.cz Mgr. Lenka Brhel Koťátková, 773 770 287, lenka.brhel.kotatkova@armadaspasy.cz
Pracovníci v sociálních službách:
Petra Astalošová, 775 880 096, petra.astalosova@armadaspasy.cz
Bc. Zuzana Duchková, zuzana.duchkova@armadaspasy.cz
vedoucí přímé práce:
Miluše Sedláková, DiS., 773 770 479, miluse.sedlakova@armadaspasy.cz