Poslání:
Posláním sociální služby Nízkoprahové denní centrum je nabízet pomoc mužům a ženám bez přístřeší, kteří se z různých příčin ocitli v této nepříznivé sociální situaci. Motivovat a podpořit je ve snaze tuto situaci řešit, a to v rámci sociálního poradenství, základního zdravotního ambulantního ošetření, poskytnutí podmínek pro osobní hygienu a poskytování stravy a ošacení.
Cíle nízkoprahového denního centra:
Změna nepříznivé sociální situace uživatele:
- nalezení bydlení a zázemí, zejména prostřednictvím podpory při:
- hledání ubytovacích zařízení,
- hledání bydlení,
- komunikaci s úřady, dalšími organizacemi a institucemi,
- vyřizování dokladů,
- vyřizování sociálních dávek a různých typů důchodů,
- hledání zaměstnání,
- kontaktu s rodinou a přirozeným prostředím,
- vyplňování různých tiskopisů,
- plnění závazků, dluhů a povinností vůči jiným osobám a institucím.
- minimalizace rizik (zdravotních a sociálních) spojených s životem na ulici nebo v nevyhovujících podmínkách, prostřednictvím zejména:
- možnosti využití pobytu v nízkoprahovém denním centru,
- nalezení trvalé zdravotní péče a zprostředkování hospitalizace,
- poskytnutí hygienického zázemí (wc, sprchy, možnost praní prádla),
- poskytnutí stravy (1x denně polévka a chléb),
- možnosti výměny ošacení.
Cílová skupina:
Nízkoprahové denní centrum poskytuje službu mužům a ženám starších 18ti let, kteří jsou bez přístřeší a jsou fyzicky soběstační (tzn. vyjdou schodiště, nepotřebují v základních životních úkonech pomoc jiné osoby apod.), případně osobám s pohybovým omezením, pokud si sami zajistí asistenta.
Služba není zájemci poskytnuta, pokud:
- zařízení neposkytuje sociální službu, o kterou zájemce žádá (např. zájemce nespadá do cílové skupiny; odmítá přijmout pravidla domovního řádu)
- je naplněna kapacita denního centra;
- má udělen zákaz využívat sociální službu z důvodu porušení smlouvy o poskytnutí sociální služby a tento zákaz trvá (vždy je přesná doba nepřijetí, stanovena v rozhodnutí o ukončení služby).
Základní zásady při poskytování služby:
a) Zásada svobodné volby – zaměstnanci uživateli navrhují nebo doporučují možná řešení jeho situace a upozorňují jej na případné důsledky jednání. Způsob řešení své situace si však volí každý uživatel sám.
b) Zásada odbornosti a týmové práce personálu – pravidelné vzdělávání pracovníků v přímé péči, vzájemná komunikace (sdílení informací), koordinace práce, pravidelné porady, supervize a jednotný pracovní postup.
c) Zásada flexibility – pracovníci v přímé péči jsou schopní reagovat pružně na aktuální potřebu uživatele.
Základní obsah poskytované služby:
- možnost provedení celkové hygieny těla (osprchování).
- výdej polévky + chléb: bezplatně po-ne ve 13 hod.
- teplý čaj: bezplatně, po celou dobu otevření.
- při vyřizování běžných záležitostí vyplývajících z individuálně určených potřeb (pomoc s vyřízením dokladů, sociálních dávek, zprostředkování ubytovacích zařízení apod.),
- pomoc při komunikaci s úřady a dalšími organizacemi,
- pomoc a podpora při dalších aktivitách podporujících sociální začleňování osob, včetně uplatňování zákonných nároků a pohledávek.
Další činnosti:
- Duchovní činnost (bohoslužby, duchovní skupinky, individuální konzultace s duchovním pracovníkem).
- Praní osobního prádla.
Otevírací doba denního centra:
pondělí – neděle
7:00-11:00, 12:00-15:00, 16:00-19:00
Ke stažení:
Nízkoprahové denní centrum – Centrum sociálních služeb Bohuslava Bureše je realizováno za finanční podpory městské části Praha 7.
Služba je spolufinancována EU.
Kontakty:
Recepce: 773 770 368
Bc. Ivana Svobodová, DiS., vedoucí přímé práce
775 880 084
ivana.svobodova@armadaspasy.cz
Bc. Matúš Žák, sociální pracovník
220 184 011
775 880 081
matus.zak@armadaspasy.cz
Michaela Duchoňová, DiS., sociální pracovnice
775 880 242
michaela.duchonova@armadaspasy.cz