Poslání
Posláním sociální služby noclehárna v Centru sociálních služeb Jirkov je umožnění přenocování a umožnění hygieny (WC, sprchy) pro muže a ženy nacházející se v nepříznivé sociální situaci spojené se ztrátou bydlení. Poskytováno je sociální poradenství, jehož smyslem je pomáhat, motivovat a podporovat osoby k řešení své nepříznivé situace a vedoucí k trvalejšímu ubytování.
Kapacita noclehárny pro muže a ženy
8 míst
Cíle
Snížení sociálních a zdravotních rizik pro lidi bez přístřeší zajištěním jejich základních životních potřeb (nocleh, hygiena).
Poskytnutí podpory a motivace uživatelů v řešení jejich stávající životní situace (např. zajištění trvalejšího bydlení a finančního příjmu), prohlubováním jejich schopnosti uplatňovat svá práva a zprostředkováváním kontaktu s návaznými službami a organizacemi v rámci poskytování sociálního poradenství.
Cílová skupina
Cílovou skupinou jsou muži a ženy bez přístřeší, kteří jsou starší 18ti let, fyzicky soběstační a mají zájem o přenocování a hygienické zázemí.
Služba není zájemci poskytnuta, pokud:
- žádá o jinou sociální službu
- je naplněna kapacita noclehárny
- má udělen zákaz využívání služeb vyplývající ze směrnice stanovující opatření při porušení řádů.
Noclehárna poskytuje
- Poskytnutí noclehu
- Možnost využít hygienického zařízení
- Pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí
- Poskytnutí stravy
Příjem na noclehárnu
každý den od 20:00 do 21:00 hodin
cena: 45 Kč za noc
Základní zásady při poskytování služby
- Zásada dodržování lidské důstojnosti vyplývajících z Listiny základních práv a svobod a ostatních právních předpisů – všichni zaměstnanci jsou vázáni Listinou Základních práv a svobod, a to jak ve vztahu k uživatelům, tak i ve vztahu ke všem ostatním lidem a dalšími právními předpisy. Zaměstnanci zařízení jsou také vázání Etickým kodexem, který formuluje etické zásady v přístupu k uživatelům.
- Zásada svobodné volby – každý uživatel si v konkrétní situaci sám volí způsob řešení své situace. Zaměstnanci uživateli navrhuji nebo doporučují možná řešení s tím, že jej upozorní na případná rizika.
- Zásada mlčenlivosti – všichni zaměstnanci jsou vázáni mlčenlivostí o věcech uživatelů, které se dozví v souvislosti s výkonem svého zaměstnání.
- Zásada odbornosti a týmové práce personálu – důraz na pravidelné vzdělávání pracovníků v přímé péči, vzájemná komunikace (sdílení informací), koordinace práce, pravidelné porady, supervize a jednotný pracovní postup.
- Zásada rovného přístupu ke všem uživatelům – jednotný pracovní postup pracovníků v přímé péči, všichni uživatelé mají stejná práva a povinnosti.
- Zásada individuálního přístupu k uživateli – je brán zřetel na individuální odlišnosti mezi jednotlivými uživateli a jsou respektovány jeho osobnostní předpoklady, je kladen důraz na jeho individuální potřeby. Zařízení na uživatele pohlíží v souvislostech a ne pouze na dílčí aspekty.
- Zásada flexibility – pracovníci v přímé péči jsou schopní reagovat pružně na aktuální potřebu uživatele.
- Zásada neutrálního postoje – všichni zaměstnanci zachovávají nestranný postoj k uživatelům.
- Přístup k uživateli na základě křesťanských hodnot – ke každému člověku přistupujeme s úctou a vidíme v něm člověka, který má potenciál ke změně a dáváme mu šanci nového začátku.
Ke stažení
Kontakty
Jirkov, Boženy Němcové 1059
recepce: nonstop provoz 773 770 367
sociální pracovnice: Martin Adam, DiS., 773 770 229
vedoucí přímé práce: Bc. Michaela Skopová, 773 770 448