Zpravodaj leden 2020
Kontakt
Adresa
Armáda spásy v České republice, z. s.
Prevence bezdomovectví Frýdek – Místek
ČS armády 797
738 01 Frýdek – Místek
Mgr. Petra Morcinková – ředitelka
737 215 433, petra.morcinkova@armadaspasy.cz
Bc. Jakub Šimončič – vedoucí přímé práce, terénní sociální pracovník
773 770 466, jakub.simoncic@armadaspasy.cz
Bc. Katrin Nováková – terénní sociální pracovník
773 770 463, katrin.novakova@armadaspasy.cz
Mgr. Ivana Polková, DiS. – terénní sociální pracovník
773 770 464, ivana.polkova@armadaspasy.cz
Bc. Branislav Papuga – terénní sociální pracovník
773 770 386, branislav.papuga@armadaspasy.cz
PROVOZNÍ DOBA:
Prevence bezdomovectví Frýdek-Místek, Československé armády 797 | ||
8:00 – 11:30 (terénní práce) | 12:30 – 15:30 (terénní práce) | |
8:00 – 11:30 (terénní práce) | 12:30 – 15:30 (terénní práce) | |
8:00 – 11:30 (terénní práce) | 12:30 – 15:30 (terénní práce) | |
8:00 – 11:30 (kontaktní hodiny) | 12:30 – 17:00 (kontaktní hodiny) | |
8:00 – 11:30 (terénní práce) |
Prevence bezdomovectví Frýdek-Místek poskytuje službu sociální prevence, konkrétně terénní program dle § 69 zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách.
Posláním sociální služby Prevence bezdomovectví ve Frýdku-Místku je nabídnout individuální podporu a pomoc v nepříznivé sociální situaci jednotlivcům a rodinám ohroženým ztrátou bydlení nebo u nichž ke ztrátě bydlení již došlo. Sociální služba podporuje uživatele v aktivní účasti při řešení jeho nepříznivé životní situace, kdy rozvíjí jeho schopnosti a dovednosti při uplatňování svých práv, oprávněných zájmů a při vyřizování osobních záležitostí s cílem opětovného začlenění do společnosti a snížení rizika spojeného s dosavadním způsobem života.
Jednotlivci, muži a ženy starší 18 let:
- bez přístřeší,
- vedou rizikový způsob života,
- ohrožené ztrátou bydlení,
- osoby ze sociálně vyloučených lokalit.
Cíle poskytované sociální služby:
- Uživatel má zajištěné bydlení, které již dále neprohlubuje jeho nepříznivou sociální situaci, např. zajištěná ubytovna, nájemní/podnájemní bydlení, zprostředkování jiné sociální služby.
- Uživatel zná dopady spojené s dosavadním rizikovým způsobem života a má kontakty na instituce a sociální služby, které mu dopomohou řešit či zlepšit jeho rizikový způsob života.
- Uživatel aktivně spolupracuje na udržení si stávajícího bydlení a minimalizuje rizika spojená se ztrátou bydlení, např. stabilizace bydlení, zajištění si pravidelných měsíčních příjmů, splácení dluhů.
- Uživatel udržuje dobré sousedské vztahy a nenarušuje společenské soužití v rámci komunity, např. bytovém domě.
- Uživatel má dovednosti a schopnosti potřebné ke zvládání a vyřizování běžných denních záležitostí, např. chod domácnosti, zajištění školských a mimoškolských zařízení pro děti, zaměstnání, lékař.
- Okamžitá kapacita služby: 4 uživatelé
Poskytované činnosti:
Sociální služba je poskytována v přirozeném prostředí uživatele popř. prostředí mu blízkém. Rovněž také může uživatel využít kontaktní kancelář sociální služby je k poskytování činností využívána pouze na žádost uživatele nebo v případech, kdy při řešení potřeb uživatele využíváme technické zázemí kanceláře (internet, tisk, kopírka). Na žádost uživatele sociální služby provádí terénní sociální pracovník také doprovody k jednání s 3. osobou, popř. veřejnými institucemi, např. ÚP, jiná sociální služba, poskytovatel energií atp.
V rámci činnosti terénního programu jsou prováděny depistáže v lokalitě města Frýdek-Místek, s cílem vyhledat osoby v nepříznivé sociální situaci, a minimalizovat rizika jejich dosavadního způsobu života.
Základní sociální poradenství se při poskytování sociálních služeb zajišťuje v rozsahu těchto úkonů:
- poskytnutí informace směřující k řešení nepříznivé sociální situace prostřednictvím sociální služby,
- poskytnutí informace o možnostech výběru druhu sociálních služeb podle potřeb osob a o jiných formách pomoci, například o dávkách pomoci v hmotné nouzi a dávkách sociální péče,
- poskytnutí informace o základních právech a povinnostech osoby, zejména v souvislosti s poskytováním sociálních služeb, a o možnostech využívání běžně dostupných zdrojů pro zabránění sociálního vyloučení a zabránění vzniku závislosti na sociální službě,
- poskytnutí informace o možnostech podpory členů rodiny v případech, kdy se spolupodílejí na péči o osobu.
Základní činnosti při poskytování terénních programů se zajišťují v rozsahu těchto úkonů:
- zprostředkování kontaktu se společenským prostředím:
- aktivity umožňující lepší orientaci ve vztazích odehrávajících se ve společenském prostředí,
- pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí:
- pomoc při vyřizování běžných záležitostí,
- pomoc při obnovení nebo upevnění kontaktu s rodinou a pomoc a podpora při dalších aktivitách podporujících sociální začleňování osob,
- sociálně terapeutické činnosti, jejichž poskytování vede k rozvoji nebo udržení osobních sociálních schopností a dovedností, podporujících sociální začleňování osob,
- poskytování informací o rizicích, spojených se současným způsobem života a snižování těchto rizik; v případě uživatele návykových nebo omamných a psychotropních látek prostřednictvím metod přístupu minimalizace škod.
Zásady poskytování sociální služby:
- Odbornost
- Nediskriminační přístup
- Partnerství
- Respekt a úcta
- Diskrétní přístup
Služba je poskytována bezplatně.
GDPR – zpracování osobních údajů:
na projekt je poskytována finanční podpora EU